باران دریـــــــا

دروغگو دروغ نمیگوید مگر به سبب حقارتی که درنفس خود احساس میکند. پیامبر اکرم(ص)

باران دریـــــــا

دروغگو دروغ نمیگوید مگر به سبب حقارتی که درنفس خود احساس میکند. پیامبر اکرم(ص)

مزارع پشت‌‌بامی از راه می‌رسند!

مزارع پشت‌‌بامی از راه می‌رسند!
قرار است که تا بهار ۲۰۱۳ میلادی، چندین تن کاهو، کلم قمری، گوجه فرنگی و سبزی در گلخانه‌هایی که بر روی مزارع گلخانه‌ای در برلین کاشته و برداشت شود، مزارعی که گفته شده وسعت برخی از آن‌ها به هفت هزار متر مربع می‌رسد،‌مساحتی بزرگتر از یک زمین فوتبال.

گروه جهان- سه تن از کارآفرینان برتر آلمان امیدوار هستند که پشت‌بام یک ساختمان صنعتی قدیمی در برلین را برای نخستین بار به بزرگترین مزرعه پشت‌بامی جهان تبدیل کنند.
به گزارش قانون به نقل از روزنامه آلمانی دوی‌ولت،‌ زمزمه‌هایی مبنی بر ایجاد مزرعه‌های پشت‌بامی در آلمان حالی قوت گرفته است که گفته شده طرح‌های "توسعه خودکفایی ارگانیک" همچنین شامل ایجاد استخرهای پرورش ماهی در پشت‌بام‌ها نیز می‌شود.
بنا براین گزارش، قرار است که تا بهار 2013 میلادی، چندین تن کاهو، کلم قمری، گوجه فرنگی و سبزی در گلخانه‌هایی که بر روی پشت‌بام‌های ایجاد شده کاشته و برداشت شود، مزارعی که گفته شده وسعت برخی از آن‌ها به هفت هزار متر مربع می‌رسد،‌مساحتی بزرگتر از یک زمین فوتبال.
که البته در پس این طرح ایده‌های بلندپروازانه دیگری همچون ایجاد استخرهای پرورش ماهی بر روی پشت‌بام‌های شهری نیز وجود دارد.
"نیکلاس لشکه"، یکی از سه کارآفرین برتر آلمانی در این باره می‌گوید: "زیبایی طرح ما خودکفایی آن است. تنها غذای ماهی از خارج آورده می‌شود."
وی می‌افزاید: "هدف ما ایجاد بزرگترین مزرعه پشت‌بامی است. دیگر احمقانه است که ما تنها به تولید محصولات کشاورزی در اطراف شهرها بسنده کنیم و سپس این تولیدات را با کامیون و صرف وقت زیاد به شهر برسانیم."

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد