باران دریـــــــا

دروغگو دروغ نمیگوید مگر به سبب حقارتی که درنفس خود احساس میکند. پیامبر اکرم(ص)

باران دریـــــــا

دروغگو دروغ نمیگوید مگر به سبب حقارتی که درنفس خود احساس میکند. پیامبر اکرم(ص)

آخرین آمار: ۳۴ میلیون مبتلا به ایدز هستند

آخرین آمار: ۳۴ میلیون مبتلا به ایدز هستند
از این تعداد ۱/ ۳۰ میلیون نفر را افراد بالغ و ۸/۱۶ میلیون نفر را نیز زنان تشکیل می دهند.

قانون- هماهنگ کننده کشوری برنامه مشترک سازمان ملل متحد (UNAIDS) در زمینه ایدز شمار افرادی را که با 'اچ.آی.وی.(ایدز)' در دنیا زندگی می کنند،34 میلیون نفر عنوان کرد.
 

به گزارش ایرنا دکتر 'فرداد درودی' در میزگردی تحت عنوان 'کنترل و پیشگیری از اچ.آی.وی ایدز'  با بیان این که آمار یاد شده نتیجه آخرین گزارش از برآوردهای UNAIDS در سال 2010 است، اظهار داشت: از این تعداد 1/ 30 میلیون نفر را افراد بالغ و 8 / 16 میلیون نفر را نیز زنان تشکیل می دهند.

درودی گفت: براساس آخرین آمار UNAIDS، در زمان حاضر 4 / 3 میلیون نفر از این مبتلایان را کودکان کمتر از 15 سال تشکیل می دهند.

 

وی اظهار داشت: بر اساس این گزارش در سال 2010، 8 / 1 میلیون نفر بر اثر ایدز جان خود را از دست دادند که از این تعداد فوتی، 5 / 1 میلیون نفر را بالغین و همچنین 250 هزار نفر را نیز کودکان کمتر از 15 سال تشکیل دادند.

درودی گفت: همچنین در سال 2010، 7 / 2 میلیون مورد جدید ابتلا به 'اچ.آی.وی.' در دنیا شناسایی شد که از این تعداد، شمار کودکان کمتر از 15 سال به 390 هزار نفر رسید.

این مقام مسئول در UNAIDS به وضعیت 'اچ.آی.وی. (ایدز)' در خاورمیانه و شمال آفریقا در سال 2010 اشاره کرد و گفت: تعداد افرادی که در این منطقه با 'اچ.آی.وی. (ایدز)' زندگی می کنند به 470 هزار نفر می رسد.

وی تعداد موارد جدید عفونت 'اچ.آی.وی. (ایدز)' را در منطقه یاد شده 59 هزار نفر و تعداد موارد جدید عفونت در کودکان را شش هزار و 800 مورد عنوان کرد .

وی در ادامه گفت: تعداد موارد مرگ ناشی از ایدز در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا 35 هزار نفر در سال 2010 گزارش شده است.

 

دکتر 'عباس صداقت' رییس اداره ایدز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این میزگرد، شمار ثبت و شناسایی شده کسانی را که با 'اچ.آی.وی. (ایدز)' در ایران زندگی می کنند تا اول تیر ماه امسال 23 هزار و 125 نفر عنوان کرد.

دهم آذر ماه هر سال برابر با 31 دسامبر به عنوان روز جهانی مبارزه با ایدز نامگذاری شده است.

میزگرد کنترل و پیشگیری از 'اچ.آی.وی. (ایدز)' امروز سه شنبه و در آستانه فرا رسیدن روز جهانی مبارزه با ایدز در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) با حضور دکتر 'عباس صداقت'، رییس اداره ایدز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر 'فرداد درودی' هماهنگ کننده کشوری برنامه مشترک سازمان ملل متحد در زمینه ایدز، دکتر 'حمیدرضا شاعری' رییس انجمن ایدز و دکتر 'مینو محرز' رییس مرکز تحقیقات ایدز برگزار شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد