باران دریـــــــا

دروغگو دروغ نمیگوید مگر به سبب حقارتی که درنفس خود احساس میکند. پیامبر اکرم(ص)

باران دریـــــــا

دروغگو دروغ نمیگوید مگر به سبب حقارتی که درنفس خود احساس میکند. پیامبر اکرم(ص)

عادات بدی که شما را سریع‌تر پیر می‌کند

سایت اینترنتی اسمارت هلت در یک مقاله جدید به چند مورد از شایع‌ترین و معمول‌ترین عادات نامطلوبی که موجب پیری زودرس می‌شوند، اشاره کرده است. برای مثال اکثر مردم تصور می‌کنند برای جوان ماندن باید احساس جوانی کرد که یکی از علامت‌های این احساس داشتن استرس و هیجان زیادی است. در حالی که این یک باور اشتباه است و استرس و هیجان زیادی چه مثبت و چه منفی می‌تواند عوارض جدی و خطرناکی برای کارایی ذهنی انسان داشته باشد و موجب بروز ناتوانی‌های ذهنی و ادراکی شود. بنابراین در هر سنی که هستید بسیار مهم است که فاکتورهای استرس زا در زندگی خود را شناسایی کرده و با کمک تکنیک‌های مختلف مثل یوگا و مراقبه، آن‌ها را برطرف کنید به این ترتیب ذهنی سالم‌تر و جوان‌تر خواهید داشت.

عادت بد دیگر نامنظم بودن ساعات خواب بویژه در سنین پایین‌تر است. خواب کافی و منظم توان بدنی شما را بهبود می‌بخشد و بافت‌های آسیب دیده را ترمیم می‌کند به این ترتیب سالهای بیشتری طعم شیرین جوانی و شادابی را تجربه خواهید کرد.

سیگار نیز عادت بسیار مضر دیگری است که به تخریب و پیری سریع‌تر اعضای مختلف بدن کمک می‌کند. بعلاوه سیگار با آزاد سازی آنزیم‌های خاص و مضر در بدن میزان کشسانی پوست را کاهش داده و چین و چروک‌های عمیق و زشتی را در پوست صورت پدیدار می‌کند.

هرچند لاغر ماندن رویای بسیاری از مردم است اما دنبال کردن رژیم‌های سخت و خشن تغذیه‌ای اصلا ایده خوبی نیست. این رژیم‌ها بدن را از ریز مغذی‌ها و املاح حیاتی محروم می‌کنند و می‌توانند تهدیدی جدی برای سلامت کل بدن باشند. بعلاوه کاهش ناگهانی و زیاد وزن، ‌ چروک‌های پوستی را افزایش می‌دهد. هرچند کاهش وزن همزمان با بالا رفتن سن ضروری است اما توصیه می‌شود که این اقدام تدریجی و به آرامی صورت گیرد.

آخرین و البته یکی از مهم‌ترین عادات بد زندگی انسان مدرن که پیری را جلو می‌اندازد بی‌تحرکی و نشستن زیاد است در حالی که یک زندگی فعال و متعادل و شاد باعث می‌شود که در بیشتر سالهای عمر خود احساس جوانی کرده و جوان بمانید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد