باران دریـــــــا

دروغگو دروغ نمیگوید مگر به سبب حقارتی که درنفس خود احساس میکند. پیامبر اکرم(ص)

باران دریـــــــا

دروغگو دروغ نمیگوید مگر به سبب حقارتی که درنفس خود احساس میکند. پیامبر اکرم(ص)

رازهای زندگی: قسمت پنجم

رازهای زندگی: قسمت پنجم

خداوند درمان هر درد را در ساده ترین آن آفریده است. کافی است فکر کنید  LDL کم و HDL‌ بالا باعث از بین بردن چربی های بد بدن می شود.. ولی به همان نسبت سطح سدیم و پتاسیم بدن را بالا میبره و جذب آب توی روده ها زیاد شده و عامل یبوست و خشکی روده و جمع شدن گاز معده و مکافات های شبانه! مخصوصا" اگر دقت کنید تا شب از خونه خاله و عمه میایم خونه.. صاف میریم دستشوئی...ولی هرچی تلاش بی وقفه میکنیم از عنایات بشری خبری نیست! به همین جهت حتما" تاکید میکنم قبل از خواب یک قاشق روغن زیتون و عسل و هر دو روز یک بار غذای تیریت و ملین  (مدل آبگوشتی و اشکنه و کاله جوش و...) بخورید..وگرنه تا 14 فروردین 40 جا میرید آجیل میخورید از ته قضیه دیگه کاملا" بسته میشید و مشکل یبوست آدم رو ول نمیکنه..

سلام به همه دوستان خوبم  سال نو را به تک تک شما عزیزان تبریک و تهنیت عرض میکنم.امیدوارم امسال بتوانیم با دست یافتن به حقایق کامل زندگی با تن سالم و پر نشاط به زندگی قشنگتون ادامه بدهید.

اولش خواستم بیام بگم توی عید مواظب خوردن شیرینی و شکلات باشید ولی بعد دیدم به مصرف آجیلش می ارزه...چون آجیل اگر سالم باشه  به علت داشتن چربی های خوب از جمله

راستی یک موضوع فوق العاده مهم: هرجا شنیدید گفتند آب جوش یا آب گرم با عسل ترکیب کنید...حتما" باید دمای آب زیر 70 درجه سانتیگراد باشه...وگرنه تمام خواص عسل را تبدیل به مواد سمی میکنه! این نکته رو یادتون میمونه؟ به هیچ عنوان از آب با دمای بالای 70 درجه با عسل استفاده نکنید

و یک نکته: ترکیب عسل و سیب بهترین نوع آنتی بیوتیک را میسازد.موقع سرماخوردگی از این ترکیب به مدت سه روز صبح حتما" استفاده کنید!اثر محسوس و جالبی دارد. کره گیاهی کره گیاهی رو از کجاشون درآوردند...ولی هرچی هست (محض اطلاع) امکان نداره کسی بتونه از گیاه کره تهیه کنه...تنها از یکسری از گیاهان مثل کتان و سویا و زیتون و... میشه روغن گرفت که با توجه به نوع امالوئید آن امکان نداره بشه کره از این گیاهان تهیه کرد. این چیزی که به اسم کره گیاهی با ذرت و ادویه دم این پاساژها به خورد خلق الله میدهند همون کره رقیق شده و صنعتی خودمونه که با روغن سویا و .. ترکیب کردند اسمش رو گذاشتند" کره گیاهی" (البته بعضی به اشتباه ادعا میکنند که کره گیاهی را از مارگارین میگیرند که این روغن ترانس آن بالا است و سیستم ایمنی بدن رو شدیدا" تضعیف میکنه و میشه عذر بدتر از گناه)

بریم سراغ یک قضیه مهم که چند وقتی است توی جامعه ما مد شده است! چیزی به نام

دم در اکثر پاساژهای تهرون که میریم ..یه دونه از این گاری سقف دار جدیدا گذاشتند که توی ظرف استیلش کلی ذرت آب پز ریختند و بالای اونجا نوشتند " ذرت با کره گیاهی"

من نمیدونم این اسم

ما هرچی به این دوستان زنگ زدیم ازشون خواستیم یک نمونه کره گیاهی برای ما بیارند! چیزی نصیب ما نشد.

و اما: راجع به چائی:

خبر دارید که هیچکدام از حیوانات توانائی هضم برگ چائی و مشتقات آن را ندارند؟ میدونید که هیچ حیوونی چائی نمیخوره ؟شما اگر برگ چائی را داخل نون بگذارید و به گاو بدهید فورا" آن را تف خواهد کرد. در ضمن یکی از معدود گیاهانی که  هیچ آفتی سراغ آن نمیرود برگ چائی است.

قفصد ندارم اینجا انقلاب کنم و بگم: چائی نخورید و یا چائی مسموم است! قرار نیست بیام اینجا یکدفعه 180 درجه سیستم تغذیه را معکوس  و همه را فراری کنیم.

فقط خواستم بگم: اگر اعتیاد به چائی دارید حداقل روزی 2 دفعه صرف کنید.اونهم با قند کم... در عوض براتون توی مقاله آتی "طب سنتی" روش تهیه 16 نوع چائی عالی که یکی از آنها چائی مورد علاقه حضرت علی (ع) هست رو ذکر میکنم تا ببینید چطور با جایگزینی این 16 نوع چائی وضعیت مزاجی و روحی و عصبی شما در جا بهبود پیدا میکند. (عجله نکنید..قدم به قدم)

و اما جواب سئوالات شما عزیزان:(سعی کردم طوری جواب بدهم که متوجه سئوال هم بشوید)

محیا از مشهد: برای درمان سردردهای ناشی از اعصاب:

نسخه یک : برش های لیمو را بصورت خنک روی سر و پیشانی بگذارید.

نسخه دو: یک قاشق سوپ خوری گل خشک بابونه را در صد گرم آب جوش یک ساعت دم کنید. بعد با فشار شیره بکشید و بعد آب آن را شیرین کرده بنوشید.

در صورتیکه از نسخه های بالا بهبود پیدا نکردید با من تماس بگیرید مزاجتون را با هم بررسی کنیم ببینیم علت سردرد شما از چیست؟

رسول از شیراز: برای جلوگیری از سرطان سینه باید از یک نوع مولکولهای غیر قابل انهدام به نام پروتئاز این هی بی تورز استفاده کرد.(این خودش یک مقاله 400 صفحه ائی باید در موردش نوشت) ولی در کل هشت نوع از این نوع مولکول از گیاهان جدا شده است که سیب زمینی و هویج از این دسته هستند. اجازه بده در سایت طب سنتی راجع به این مسئله یک مقاله جامع خواهم نوشت.بهتون خبر میدم.

مینا از قم: جهت پرمایه کردن شیر در سینه مادران بیست گرم جو پوست کنده را بشوئید و نیم ساعت بجوشانید. پس از سرد شدن با فشار آب آن را صاف کرده و هر وقت میل داشتید بنوشید. اثر فوق العاده فزاینده ائی در وضعیت شیردهی مادر خواهد داشت.

عبدالرضا از تهران: پدر محترم شما پیش من آمدند و برای مشکل فشار خون بالای ایشان و نوع مزاج  از آب زرشک به مدت 7 روز و استفاده از گوشت کبوتر به مدت 3 روز استفاده کردند. برای افراد مسن این بهترین نسخه هستش در ضمن به هیچ عنوان از نمک برای فشار خون بالا استفاده نکنند.

حمید از عسلویه: افرادی که در گرما کار میکنند باید با غذا نمک بیشتری مصرف کنند. زیرا در زمانی که نیاز به سدیم باشد آلدسترون از غدد  فوق کلیوی ترشح میشود و سدیم را در بدن نگه میدارد. زمانی که فشار خون کم باشد تولید آلدسترون زیاد میشود و میزان جمع شدن سدیم زیاد خواهد شد.. به همین جهت اگر مصرف نمک کم باشد سدیم در بدن بالا نمیرود و فشار خون پائین می آید و ماده غذائی وارد بافت ها نمیشود و نتیجه آن خستگی و ضعف و سستی شدید است که خود شما به آن اشاره کردید. مبینا از؟ : برای اینکه بفهمید سم مار یا دیگر خزنده ها در بدن یک نفر اثر کرده یا نه کافیه کمی فلفل بدهید او بجود(یا بخورد) در صورتیکه بیمار طعم تند فلفل را حس نکند متاسفانه سم در بدن ایشان اثر کرده و فقطی از طریق بستن و مکیدن مخل جرح امکان نجاتش هست.

تلفن کانون طب سنتی ایران : 88336487

 

سلامت باشید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد