باران دریـــــــا

دروغگو دروغ نمیگوید مگر به سبب حقارتی که درنفس خود احساس میکند. پیامبر اکرم(ص)

باران دریـــــــا

دروغگو دروغ نمیگوید مگر به سبب حقارتی که درنفس خود احساس میکند. پیامبر اکرم(ص)

 29 نکته برای شناسایی افراد معتاد

خواندن این توصیه‌ها را به اولیایی که به تغییر رفتار و گفتار فرزند خود مشکوک شده و نگران آلوده شدن آنان به موادمخدر هستند، توصیه می‌کنیم. با خواندن این نکات می‌توانید متوجه شوید که آیا فرزند یا احتمالا یکی از بستگان نزدیک شما به دام اعتیاد افتاده ‌است یا خیر.
 خواندن این توصیه‌ها را به اولیایی که به تغییر رفتار و گفتار فرزند خود مشکوک شده و نگران آلوده شدن آنان به موادمخدر هستند، توصیه می‌کنیم

خواندن این توصیه‌ها را به اولیایی که به تغییر رفتار و گفتار فرزند خود مشکوک شده و نگران آلوده شدن آنان به موادمخدر هستند، توصیه می‌کنیم. با خواندن این نکات می‌توانید متوجه شوید که آیا فرزند یا احتمالا یکی از بستگان نزدیک شما به دام اعتیاد افتاده ‌است یا خیر.

1 - معتادان تزریقی، معمولا پیراهن آستین بلند می‌پوشند تا جای تزریق روی دست آنها پنهان بماند.

2‌ - از دوستان و بستگان دوری می‌جویند، زیرا می‌خواهند احوالشان بر آنان معلوم نشود.

3‌ - افراد معتاد معمولا دچار کاهش وزن می‌شوند، چون تمایل به خوردن صبحانه، شیر، بستنی و ترشی ندارند، زیرا اگر نشئه باشند، خوردن این مواد نشئگی آنان را از بین می‌برد.

4 - ساعت خواب معتاد، متغیر است.

5 - به ورزش و کارهای جسمانی، علاقه‌ای نشان نمی‌دهند.

6 - فرد معتاد بسیار پرحرف می‌شود، مطالب بیجا و نامناسب زیاد می‌گوید و در همه زمینه‌ها خود را صاحبنظر می‌داند.

7 - حالت چرت مکرر دارد.

8 - وقتی به اتاق می‌رود، در را قفل می‌کند، حتی اگر بیرون برود نیز در اتاق را قفل می‌کند.

9 - به کار، شغل و خانواده بی‌علاقه می‌شود.

10 - چون اعتیاد خود را می‌خواهند بپوشانند، اغلب دروغ می‌گویند و بتدریج به دروغگویی عادت می‌کنند.

11 - معمولا تمایلی به تمیز نگاهداشتن خود ندارند.

12 - دچار مشکلات مزمن گوارشی می‌شوند.

13 - بی‌دلیل پول خرج می‌کنند.

14 - تا یک ساعت پس از مصرف موادمخدر، بدنشان خارش می‌گیرد، مخصوصا در پا، ران و کشاله ران.

15 - دچار آبریزش بینی و عطسه و خماری می‌شوند.

16 - وسایل غیرمتعارف مثل زرورق سیگار، لوله خودکار و گاه سرنگ در جیب او پیدا می‌شود.

17 - بیشتر با افراد مشکوک و ناباب رابطه برقرار می‌کنند.

18 - دیر سر کار می‌روند و هنگام بیداری صورتی پف‌کرده‌ دارند.

19 - از رفتن به مسافرت امتناع می‌کنند.

20 - در روزهایی که طرح مبارزه با معتادان اجرا می‌شود، درخانه می‌مانند.

21‌ - داروهای مخدر در خانه نگه می‌دارند.

22 - به تمدید گواهینامه رانندگی و یا جواز کسب علاقه‌ای ندارند؛ چون می‌ترسند در معاینه پزشکی رازشان فاش شود.

23‌ - اندازه مردمک چشم‌شان تغییر می‌کند و به همین دلیل از عینک دودی استفاده می‌کنند.

24 - هنگام بازگشت به خانه عطر می‌زنند.

25 - اصرار دارند که تنها بیرون بروند.

26 - ‌خبر ترک اعتیاد دیگران را تکذیب می‌کنند.

27 - غیرمتعارف عرق می‌ریزند.

28‌ - دچار سرفه‌های مزمن می‌شوند.

29‌ - اگر معتاد به هروئین باشند، از رفتن به حمام خودداری می‌کنند چون دوش گرفتن، زمان خماری، را محدود می‌کند.

شیرین‌نامی که سالانه ۴ میلیون قربانی می‌گیرد

۱۵ میلیون ایرانی در معرض ابتلا به دیابت
شیرین‌نامی که سالانه ۴ میلیون قربانی می‌گیرد
در ایران، آمار رسمی‌ و دقیقی درباره این بیماری وجود ندارد. طبق آمارهای سال ۸۹ بیش از هشت درصد جمعیت ایران یعنی رقمی‌‌ بالغ بر پنج میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به بیماری قند مبتلا هستند و از هر پنج نفر ایرانی، یک نفر مبتلا به بیماری قند است یا در معرض ابتلا به آن قرار دارد.

سیران سعدی، گروه اجتماعی - بیماری قند‎؛ نام شیرینی دارد، اما فرجام تلخی رقم می‌زند. این بیماری سالانه چهار میلیون نفر را در دنیا می‌کشد و در کمین 15 میلیون ایرانی هم نشسته است.
به گزارش خبرنگار قانون، حدود سی سال قبل در تمام دنیا 30 میلیون نفر مبتلا به بیماری قند یا همان دیابت وجود داشت، اما امروزه حدود 285 میلیون نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند. براساس برآوردهای سال گذشته فدراسیون بین‌المللی دیابت (IDF) تا سال 2030 شمار بیماران به بیش از 438 میلیون نفر خواهد رسید. در عین حال بعضی آمارهای بین‌المللی می‌گوید این بیماری در هر 8 ثانیه جان یک نفر را می‌گیرد، یعنی در هر ساعت 450 نفر، هر روز ده هزار و 800 نفر، ماهانه 324 هزار نفر و هر سال سه میلیون و 888 هزار نفر.
طبق همین آمارهای جهانی هر 10 ثانیه یک نفر در دنیا به بیماری قند مبتلا می‌‌‌شود، یعنی هر سال سه میلیون و 153 هزار و 600 نفر به جمعیت دیابتی‌های دنیا اضافه می‌شوند.


در ایران، اما مثل خیلی موارد دیگر، آمار رسمی‌ و دقیقی درباره این بیماری وجود ندارد. طبق آمارهای سال 89 بیش از هشت درصد جمعیت ایران یعنی رقمی‌‌ بالغ بر پنج میلیون و 500 هزار نفر به بیماری قند مبتلا هستند و از هر پنج نفر ایرانی، یک نفر یا مبتلا به بیماری قند است یا در معرض ابتلا به آن قرار دارد. این یعنی 15 میلیون نفر از جمعیت 75 میلیونی ایران یا در معرض تهدید این بیماری قرار دارند و یا اینکه به آن مبتلا هستند. 
طبق آمارها در کشورهای صنعتی یک نفر از دو نفری که به بیماری قند مبتلاست از بیماری خود آگاه نیست و این رقم در کشورهای در حال توسعه چهار نفر از پنج نفر است. این یعنی در ایران حدود 4 میلیون و پانصد هزار نفر از ابتلاء خود به بیماری قند بی‌خبرند.‌
جالب اینکه آمار افراد مبتلا به این بیماری به نسبت جمعیت کشورمان به جمعیت دنیا، باید حدود سه میلیون نفر باشد، در حالی که آمارها دوبرابر این مقدار را نشان می‌دهد. زنگ خطر مرض قند به صدا درآمده است.

 

دیابت چیست؟

مرض قند یا بیماری دیابت در نتیجه اختلال در تولید و عملکرد انسولین در بدن به وجود می‌آید. در این حالت یا انسولین به تعداد کافی در بدن وجود ندارد و یا انسولین موجود قادر نیست تا وظیفه خود را به درستی انجام دهد. به علت وجود مقاومت در برابر آن، قند خون بالا می‌‌‌رود. بالا بودن قند خون در درازمدت باعث بروز عوارضی در سیستم قلب و عروق، کلیه‌ها، چشم و اعصاب می‌‌‌شود. این بیماری به چهار گروه بیماری قند نوع 1، بیماری قند نوع 2، بیماری قند حاملگی و بیماری قند به علل مختلف تقسیم‌ می‌‌‌شود.

نقش سبک زندگی در ابتلا به دیابت

در زندگی‌ امروزه مردم از فعالیت بدنی کمتری برخوردار هستند و نسبت به گذشته از غذاهای ناسالم و پرکالری ‌استفاده می‌کنند. این دو عامل کافی است تا لحظه به لحظه آمار افراد مبتلا به دیابت افزایش یابد.
کارشناسان می‌گویند که شیوه زندگی و نهادینه کردن عادت‌های صحیح سبک زندگی، گام اول در پیشگیری از ابتلاء به بیماری قند است. رئیس انجمن دیابت ایران هم با تأیید این موضوع می‌گوید که شیوه زندگی‌های جدید که با کاهش فعالیت بدنی، تغذیه نامناسب و استرس مداوم توأم شده، از مهم‌ترین دلایل افزایش شیوع دیابت است.
دکتر علیرضا استقامتی فوق تخصص غدد و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران به قانون می‌گوید: «مسئله بیماری دیابت مسئله پیچیده‌ای است. این بیماری دامن کشورهای در حال توسعه را گرفته است. کشورهای غربی تواسته‌اند شیوه نادرستی که منجر به شیوع این بیماری شده، اصلاح کنند، در حالی‌که فرهنگ ورزش کردن و عادت‌های رژیم غذایی مناسب، موضوع مهمی است که در کشور ما به فراموشی سپرده شده است.»
 

دکتر استقامتی با اشاره به اینکه در گذشته فرهنگ غذایی جامعه ما سنتی و پرحجم، اما کم‌کالری بود، درباره روند شکل‌گیری این بیماری می‌گوید: «دیابت بیماری یک شبه نیست، در یک دوره زمانی 10 تا 15 سال تکمیل می‌شود. در واقع سالم خوردن و نوشیدن یک کار زمان‌بر است اما زندگی شهرنشینی به همراه خود کم‌تحرکی آورده است.»
کارشناسان بر این باورند که شیوه زندگی صحیح به دوره کودکی بر‌می‌گردد، در‌ حالی‌که سبک زندگی کودکان کشور ما، بدترین شیوه تغذیه رایج و چاقی کودکان شایع شده است.


سونامی در راه استشناسایی افراد پرخطری که در معرض خطر این بیماری هستند بسیار حائز اهمیت است؛ افرادی که چاق و  کم‌تحرک‌ هستند و  فشار خون و چربی بالا و زمینه‌های خانوادگی دیابت دارند، خطر ابتلا به دیابت آن‌ها را تهدید می‌کند. ضمن اینکه افراد بالای 40 سال، باید میزان قند خون خود را مدام آزمایش کنند.
دکتر استقامتی می‌گوید: «جامعه ما جوان است و شیوع دیابت با افزایش سن چند برابر می‌شود. اگر این جمعیت جوان به سن میان‌سالی برسد و راه‌‌حل‌های مناسب را در پیش نگیریم، با افزایش آمار چند برابری بیماران دیابتی مواجه خواهیم شد و آمار به اعداد و ارقامی می‌رسد که غیرقابل کنترل می‌شود و هزینه‌های بالای سلامت بر دوش مردم و جامعه خواهد گذاشت.»
خطر شیوع دیابت در کمین مردم است. اگر فکری برای سلامتی مردم نشود، به قول متخصصان «سونامی» مرض قند جامعه را فرا خواهد گرفت.

گزارش کامل قانون از جنایت مردی که خود و ۲ دخترش را آتش زد

پیگیری قتل ۲ دختر به دست پدر
گزارش کامل قانون از جنایت مردی که خود و ۲ دخترش را آتش زد
اجساد سوخته نشان می‌داد که یکی از دختران در دستان پدر و دیگری زیر زانوی پدر اسیر بودند و این صحنه نشان می‌داد پدر با اسیر کردن دختران بی‌گناهش در آغوش خود، مانع فرار آن‌ها از آتش شده است.

گروه اجتماعی- پدری شیشه‌ای در اقدامی جنون‌آمیز خود و 2 دختر خردسالش را آتش زد و همه به کام مرگ فرو‌رفتند.
این حادثه تلخ در جنوب پایتخت رخ داد و این در حالی بود که همه می‌دانستند پدر این 2 کودک آدمی خطرناک است.
ساعت 7: 30 غروب دوشنبه 30 آبان‌ماه سال جاری ماجرای آتش‌سوزی و مرگ 2 دختر به همراه پدرشان به کلانتری 161 ابوذر اعلام و ماموران پس از حضور در خانه پر از آتش در خیابان نعیمی (بلورسازی) در خیابان قزوین وقتی پا در طبقه دوم ساختمان گذاشتند خود را در برابر ماجرای دلخراشی دیدند.
در تحقیقات نخستین پلیس از همسایه‌ها مشخص شد که پدر شیشه‌ای به همراه 2 دختر 8 و 9 ساله‌اش در اتاق خواب خانه به خاطر آتش‌سوزی به کام مرگ فرورفته‌اند. تحقیقات می‌دانی پلیس نشان داد، احمد پدر خانواده 8 ماه پیش به خاطر اعتیاد به شیشه، کودک آزاری و آسیب‌رساندن به همسرش قرار بود از مادر بچه‌ها جدا شود اما با

صحبت‌های پدر احمد و ریش‌سفیدان به خاطر آینده بچه‌هایشان، این کار صورت نگرفته و احمد قول داده اعتیادش را ترک کند و با خانواده‌اش رفتار صحیحی داشته باشد.


پلیس پی برد همسر احمد که در یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه مشغول به کار است با تغییر رفتار احمد پذیرفته بود که به زندگی ادامه دهد. از آن به بعد مرد آتش‌افروز هر روز بچه‌هایش را به مدرسه می‌برد و ساعت 4 عصر همسرش را به محل کار می‌رساند، سپس به سراغ دخترانش رفته و آنان را به خانه بازمی‌گرداند و این در حالی بود که احمد در نبود همسرش در خانه و دور از چشمان او تا ساعت 9 شب مخفیانه شیشه می‌کشید و با دخترانش رفتار تند و دلخراشی داشت ولی بعد از حضور زن در خانه رفتارش تغییر می‌کرد و خود را مهربان نشان می‌داد. با اطلاعات به دست آمده از این تجسس‌ها کار‌شناسان آتش‌نشانی مشخص کردند که آتش‌سوزی عمدی بوده و این مرد شیشه‌ای خودش و بچه‌ها را آتش زده است. یکی از همسایه‌ها که در زمان وقوع آتش‌سوزی در محل حاضر بود به پلیس گفت: ساعت 7: 30 بود مثل هر شب احمد شروع به داد و فریاد و فحاشی با دخترانش کرد این امر مثل همیشه برای ما عادی شده بود اما بعد از مدتی بوی سوختگی می‌آمد. به سرعت به راه‌پله آمدیم و متوجه شدیم بوی آتش از خانه احمد است. سپس به در خانه این همسایه رفتیم اما کسی در را باز نکرد و صدای کمک خواستن دختران به گوش می‌رسید که سریعا در را شکستیم و بعد از اینکه در باز شد به خاطر گازهای جمع شده در خانه انفجار کوچکی صورت گرفت و سپس به دنبال آتش و خانواده احمد بودیم. با کپسولی که به دست داشتیم به دنبال صدا رفتیم به پشت در بسته اتاق خواب رسیدیم. هرچه سعی کردیم در باز نشد و متوجه شدیم که پشت در بار سنگین گذاشته شده است که مانع باز شدن در بود.
 

زمان زیادی برای نجات دادن نداشتیم و با کپسولی که در دست داشتیم با ضربه زدن به بالای در قسمتی از در شکسته شد و آتش زیاد از در شکسته بیرون آمد.
پس از آن بخش از در اتاق توانستیم با 3 کپسول آتش خاموش‌کن آتش داخل اتاق را خاموش کنیم. بعد از خاموش شدن آتش توانستیم در سوخته را شکسته و وارد اتاق شویم که با صحنه دلخراشی روبه‌رو شدیم.
پس از حضور ماموران کلانتری 161 و آتش‌نشانی در محل حادثه پلیس متوجه شد پشت در اتاق مقدار زیادی پتو و تشک‌های سوخته بوده که مانع ورود همسایه‌ها شده و مرد شیشه‌ای برای جلوگیری از فرار خود و بچه‌هایش از آتش آن‌ها را پشت در قرار داده بود.
اجساد سوخته نشان می‌داد که یکی از دختران در دستان پدر و دیگری زیر زانوی پدر اسیر بودند و این صحنه نشان می‌داد پدر با اسیر کردن دختران بی‌گناهش در آغوش خود مانع فرار آن‌ها از آتش شده است. بیتا و مبینا دختران 8 و 9 ساله نیز بی‌گناه در آتش پدر سوخته و به کام مرگ فرو رفته‌اند.
مادر بزرگ مبینا و بیتا در این‌باره گفت: نوه‌هایم هر روز بعد از مدرسه توسط پدرشان به خانه من می‌آمدند که بتوانند در خانه من از خشم پدر در امان باشند اما شب حادثه مبینا با من تماس گرفت و گفت: امشب به خانه شما نمی‌آییم و پدرم اجازه نمی‌دهد از خانه خارج شدیم.
دیروقت بود نگران شده بودم اما فکر نمی‌کردم او بخواهد چنین کاری بکند و باور نمی‌کنم.


روایت مرد شیرینی‎فروشاین مرد به نام فرج اسکویی 42 ساله که نخستین مرد ناجی بود به خبرنگار ما گفت: «من از قبل می‌دانستم شیشه‌ای بودن احمد خطرناک است و با خانواده وی کاملا آشنا بودم حتی یک بار احمد همسرش را با چاقو زده بود.
روز حادثه وقتی بوی آتش آمد با 3 کپسول آتش‌نشانی که در مغازه داشتم به در خانه احمد که مردی بیکار بود رفتم، صدای کمک خواستن می‌آمد در را که باز کردم آتش زیادی زبانه کشید از کپسول استفاده کردم و پس از پاشیدن آب به سر و صورت و لباس‌هایم به داخل خانه رفتم.
در اتاق خواب بسته بود صدای کمک بچه‌ها هر لحظه کمتر می‌شد تا اینکه با شکستن شیشه بالای در توانستم مقداری مایع ضدحریق داخل باشم سپس با شکستن در داخل رفتم و دیدم کار از کار گذشته است.
بنابراین گزارش مادر بچه‌ها وقتی به خانه بازمی‌گردد ابتدا می‌شنود بچه‌ها در بیمارستان هستند تا اینکه صبح دیروز اصل ماجرا را به وی اطلاع می‌دهند.

ترفندهای متجاوزان جنسی را بشناسید

با بررسی ۴۰ مورد تجاوز رسانه‌ای‌شده؛ ترفندهای متجاوزان جنسی را بشناسید بررسی‌ها نشان می دهد که در ۶۵ درصد موارد، متجاوزان اقدام به ربودن قربانیان کرده‌اند. ۲۰ درصد متجاوزان هم در پوشش راننده تاکسی و مسافرکش و ۱۵ درصد در پوشش انواع مامور (کارشناس شهرداری، مامور اداره گاز، مامور نیروی انتظامی و...) اقدام به ربودن قربانی کرده‌اند. سیران سعدی، گروه اجتماعی- تجاوز 11 کارگر افغانی به یک کودک کار که منجر به مرگ او شد یکی از دردناک‌ترین خبرهای این روزهای صفحات حوادث بوده است. خبر تجاوز اما در چند ماه گذشته در رسانه‌ها زیاد دیده و خوانده شده، به گونه‌ای که نگاهی به خبر‌های چند ماه گذشته حاکی از آن است که هر ماه حداقل 10 مورد تجاوز رسانه‌ای شده است. خبرنگار قانون 40 مورد از مهم‌ترین موارد رسانه‌ای شده تجاوز را بررسی کرده که نتیجه آن حقایق تامل‌برانگیز و البته آزاردهنده‌ای را در بر دارد. به گزارش خبرنگار قانون، بررسی 40 مورد تجاوز رسانه‌ای شده از آبان 89 تا مهر 90 یعنی تقریباً یکسال گذشته، حاوی نکات قابل توجهی است. در 6 مورد(15 درصد) از 40 مورد بررسی‌شده، متجاوز از قربانی شناخت قبلی داشته و در 34 مورد یعنی در 75 درصد متجاوز از قربانی هیچ‌گونه شناخت و آشنایی نداشته است. 17 مورد یعنی تقریباً 43 درصد تجاوزها گروهی و 23 مورد یعنی حدود 57 درصد تجاوزها فردی بوده است. بررسی‌ها نشان می دهد که 26مورد یعنی 65 درصد متجاوزان اقدام به ربودن قربانیان کرده‌اند. در 20 درصد موارد، متجاوزان در پوشش راننده تاکسی و مسافرکش و در 6 مورد یعنی 15 درصد در پوشش انواع مامور (کارشناس شهرداری، مامور اداره گاز، مامور نیروی انتظامی و...) اقدام به ربودن قربانی و تجاوز کرده‌اند. توزیع جغرافیایی 40 مورد تجاوز رسانه‌ای شده نشان می‌دهد که 60 درصد تجاوزها یعنی 24 مورد در مرکز کشور، 5/12 (دوازده‌ونیم) درصد در شمال کشور، 5/12 درصد در غرب کشور، 5/7 (هفت‌ونیم) درصد در شرق و 5/7 (هفت‌ونیم) درصد در جنوب واقع شده است. به گزارش قانون از 24 مورد تجاوز در مرکز کشور، 15 مورد تجاوز در استان تهران اتفاق افتاده است و این یعنی 37 درصد ازکل موارد تجاوز رسانه‌ای شده متعلق به استان تهران بوده است. این آمار هم نشان از بالا بودن وقوع این جرم در تهران و هم پوشش رسانه‌ای بیشتر آن در استان تهران می‌باشد. طبق آمارهای کشوری هم تهران، جرم‌خیزترین ناحیه به لحاظ تجاوز جنسی است. عجیب ترین مورد تجاوز گروهی، مربوط به تجاوز بیش از 13مرد (خبر اولیه حکایت از تجاوز 50 مرد داشت، اما بعد از تکذیب‌ها و تاییدهای مکرر خبر تحت تعقیب بودن 20 مرد و در نهایت دستگیری 13 مرد توسط مسئولان قضایی تایید شد.) به یک زن در کاشمر خراسان و شنیع‌ترین مورد تجاوز گروهی، 14 نفر به چند زن و دختر در مقابل دیدگان خانواده‌های قربانیان در خمینی شهر بوده است. شنیع‌ترین تجاوز فردی هم مربوط به تجاوز پدری به نوزاد دختر سه ماهه‌اش در تاکستان است.

آخرین آمار: ۳۴ میلیون مبتلا به ایدز هستند

آخرین آمار: ۳۴ میلیون مبتلا به ایدز هستند
از این تعداد ۱/ ۳۰ میلیون نفر را افراد بالغ و ۸/۱۶ میلیون نفر را نیز زنان تشکیل می دهند.

قانون- هماهنگ کننده کشوری برنامه مشترک سازمان ملل متحد (UNAIDS) در زمینه ایدز شمار افرادی را که با 'اچ.آی.وی.(ایدز)' در دنیا زندگی می کنند،34 میلیون نفر عنوان کرد.
 

به گزارش ایرنا دکتر 'فرداد درودی' در میزگردی تحت عنوان 'کنترل و پیشگیری از اچ.آی.وی ایدز'  با بیان این که آمار یاد شده نتیجه آخرین گزارش از برآوردهای UNAIDS در سال 2010 است، اظهار داشت: از این تعداد 1/ 30 میلیون نفر را افراد بالغ و 8 / 16 میلیون نفر را نیز زنان تشکیل می دهند.

درودی گفت: براساس آخرین آمار UNAIDS، در زمان حاضر 4 / 3 میلیون نفر از این مبتلایان را کودکان کمتر از 15 سال تشکیل می دهند.

 

وی اظهار داشت: بر اساس این گزارش در سال 2010، 8 / 1 میلیون نفر بر اثر ایدز جان خود را از دست دادند که از این تعداد فوتی، 5 / 1 میلیون نفر را بالغین و همچنین 250 هزار نفر را نیز کودکان کمتر از 15 سال تشکیل دادند.

درودی گفت: همچنین در سال 2010، 7 / 2 میلیون مورد جدید ابتلا به 'اچ.آی.وی.' در دنیا شناسایی شد که از این تعداد، شمار کودکان کمتر از 15 سال به 390 هزار نفر رسید.

این مقام مسئول در UNAIDS به وضعیت 'اچ.آی.وی. (ایدز)' در خاورمیانه و شمال آفریقا در سال 2010 اشاره کرد و گفت: تعداد افرادی که در این منطقه با 'اچ.آی.وی. (ایدز)' زندگی می کنند به 470 هزار نفر می رسد.

وی تعداد موارد جدید عفونت 'اچ.آی.وی. (ایدز)' را در منطقه یاد شده 59 هزار نفر و تعداد موارد جدید عفونت در کودکان را شش هزار و 800 مورد عنوان کرد .

وی در ادامه گفت: تعداد موارد مرگ ناشی از ایدز در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا 35 هزار نفر در سال 2010 گزارش شده است.

 

دکتر 'عباس صداقت' رییس اداره ایدز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این میزگرد، شمار ثبت و شناسایی شده کسانی را که با 'اچ.آی.وی. (ایدز)' در ایران زندگی می کنند تا اول تیر ماه امسال 23 هزار و 125 نفر عنوان کرد.

دهم آذر ماه هر سال برابر با 31 دسامبر به عنوان روز جهانی مبارزه با ایدز نامگذاری شده است.

میزگرد کنترل و پیشگیری از 'اچ.آی.وی. (ایدز)' امروز سه شنبه و در آستانه فرا رسیدن روز جهانی مبارزه با ایدز در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) با حضور دکتر 'عباس صداقت'، رییس اداره ایدز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر 'فرداد درودی' هماهنگ کننده کشوری برنامه مشترک سازمان ملل متحد در زمینه ایدز، دکتر 'حمیدرضا شاعری' رییس انجمن ایدز و دکتر 'مینو محرز' رییس مرکز تحقیقات ایدز برگزار شد.